måndag 15 februari 2010

Dagens minus/ Dagens plus

Dagens minus får bli personer som pratar högljutt Sandviksmål kl 06:30 på ett tåg.
Sov kasst (läs nästan ingenting) i natt.
Men eftersom jag skulle åka tåg så tänkte jag att jag kan ju sova på tåget.
Tji fick jag.
Jag hade lust att be dom att vara tysta. Men lät bli.
Jag satt inte i tyst avdelning. Ville boka det, men tänkte om jag bokar det kommer nog min jobbmobil ringa så det var liksom ingen idé.
Jag hoppades dom skulle gå av i Uppsala. Nä. Icke.
Hade jag varit pigg hade jag dock tyckt att det var ganska kul att lyssna på dom och deras små schlagersånger.

Dagens plus får bli min mamma, som stiger upp tidigare än vanligt och kvittrar som en näktergal och skjutsar sin snart 25-åriga dotter,som en morgon som denna kan tros vara 5 år, till stationen.

Ett till minus kom jag på.
Min stackars pappa har fått halsböld.
Fy och usch!
Stackars honom!
Vet ni vad halsböld är? Nä inte jag heller riktigt. Men han kan typ öppna sin mun bara en centimeter och dom kanske måste skära bort den. (Inte munnen, bölden)
Nu är min pappa lika känslig som jag när det gäller sprutor och blod. Så jag lider verkligen med honom.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag vet vad det är.. har haft det i min ungdom.. är rent ut sag för jävligt.. gör ont som satan.!!!

men snart blir det fest!!!!
kram extris Inger