söndag 13 februari 2011

När folk gömmer sig i buskarna

OMG!
Jag kommer hem från Hollywood, får skjuts av Sandra och klockan är ca 01.30.
Kliver ur bilen , barfota med mina pumps i handen.
Sandra åker.
Jag får syn på en kille som sitter hukad vid en bil, går mot min port. Ser några till människor som sitter hukade vid bilar.
Ser folk i buskarna precis vid huset. Alla i mössor. Och det är fasen inte vinter gott folk.
Jag känner liksom hur hjärtat slår som att det är en hel liten armé med elefanter som traskar runt därinne.
Nä men skämt åsido så kommer jag upp till porten och har ingen nyckel.
Ser att "italienaren" ( en man som bor i huset som alltid sitter och läser i vår foajé) sitter där och knackar på medan jag trycker koden.
Jag säger till honom att " It´s weird people outside"
Han frågade om dom sa något till mig och nej det gjorde dom ju inte och sen åker jag upp.
Väl uppe är Skalman fortfarande vaken och jag berättar detta för henne.
Nu börjar vi undra om det kanske är bomber?
Vi ringer Mai , som ju bor en trappa nedanför.
Hon berättar att hon sett dom och att hon gick ut på balkongen och frågade vad dom gjorde.
Dom svarade inte.
NÄr hon sa det, ringde vi och väckte Dmitri.
Nu vet vi inte mer.
Hoppas det är den där filminspelningen eller nåt.
Men liksom hallå, utan strålkastare? nä just det.
Jag har förövrigt haft en skitbra helg hittills , berättar mer imorgon.
Puss sov gott


Inga kommentarer: