lördag 12 mars 2011

Cali-körkort och tsunami

Vilken dag.
Den började 05.30 när min väckarklocka ringde.
Egentligen började den tidigare.
Kom hem från sångrep igår vid 23.
Då skulle jag och Mia öva på amerikanska uttryck för tex vindrutetorkare.
För idag var det nämligen dags för uppkörning av det kaliforniska körkortet.
När jag sedan gick och la mig, väcktes jag av ett sms av min kära Jocke, där det stod:
" Tsunamivarning utfärdad, 50 % risk för jordbävning"
Ja nu blev det lätt att sova. Icke.
Jag och Skalman började genast googla.
Somnade runt 04.00.
Sedan for i alla fall jag och Mia och hämtade upp Malin.
Och sedan bar det av till Culver City för uppkörning.
Det gick bra.
GLAAAAAAAAAAAAD!
En något speciell upplevelse var det dock:
" Backa!"
Jag : Hur då?
Han: Rakt bakåt typ 2 meter.

Sedan evakuerades folk från stränderna i Santa Monica och en liten tsunami kom.
Är tacksam för att den var liten men lider med Japan.

Efter detta åkte jag och Mia till 99 cents store innan det var dags att lämna tillbaka den lilla blå faran vi hyrt.
Sedan kom Alyce och Allisen och hämtade mig. Vi åkte sedan och tittade på den musikalen vi ska sätta upp (Urinetown) på Culver City High school.
Kuligt.
Nu somnar jag!
Händelserik dag.

Vi har lite skalv i LA ikväll.
Sängen känns lite shaky



1 kommentar:

Kia sa...

Godnatt fina Fanny! Skaka inte bort.