fredag 26 augusti 2011

Jakten på en ajfån

Kom reklam i brevlådan igår.
Bl.a. från Dollarstore.
De skulle fira 10 år som butik idag.
De skulle ha en tävling.
-hitta en gömd dollarsedel i butiken och du får en iphone 4.
Alltså ja, jag åkte dit.
Jättetrött.
Kö.
Alla trängs.
Jag tänker : " åh jisses"
I alla fall går jag in, plockar på mig lite onödiga duschcremer och sånt.
Letar lite efter dollarsedeln.
Men jag tycker det är lite pinsamt att vända upp och ner på allt.
Det gör dock typ alla andra.
Efter 37 minuter ger jag upp, betalar och går ut.
I bilen ringer jag pappa aka ajfånfantasten och berättar om min jakt på ajfån.
Han säger att jag genast måste gå in och leta mer.
Okej då.
Går in.
Då ringer min bror E och vill också leta ajfån.
Jag åker och hämtar bror.
Tillbaka till Dollarstore.
Kommer in. Tar en tredje kaka som det bjuds på.
Sen säger jag åt E att leta.
Han letar inte direkt så mycket.
Pratar mest med sin kompis som han träffar.
Sedan köper vi lite dricka och åker hem.
Väl hemma kommer min bror på att han glömt hans (egentligen min) favoritmössa i affären.
Bara att köra tillbaka.
In igen.
Då träffar vi pappa.
Han letar ajfån åt oss.
Jag har aldrig tidigare sett min pappa på Dollarstore. Han köpte ett tuggummi.
Ingen ajfån hittas.
Det bästa med allt är att alla i min familj har ajfån redan.


- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

kusin sa...

hahaaaaaaaaaaa! det bästa jag hört på länge! micke, skönast i stan!
puss