tisdag 17 november 2009

Tuffy

Ja i eftermiddags skulle jag ta en sväng till apoteket (Ja, jag bara snörvlar och snörvlar...) och byta ett par stövlar jag köpt. (Ej gummistövlar även om det är det som egentligen behövs) Då ringde min gamla vän Johnny,även kallad Tuffy av mig, och jag träffade honom för en speed-date på Åhléns.
Jag och Johnny jobbade och bodde ihop (I alla fall delade vi vardagsrum och kök) i Sundsvall när vi spelade musikalen "The best little whorehouse in Texas".
Efter en stund på Åhléns så kom massa olika "kändisar" och till slut stod vi där ett helt gäng.
Då drar Johnny självklart storyn om när min lugg blev klippt, så jag kan väl också dra den lite snabbt:
Jag och Isa skulle få hårförlängning isatt och klippa lugg av Dorion (Vår frisör i uppsättningen jag tidigare nämnt.) Dorion frågar mig:"Vill du ha luggen under eller över ögonbrynen?" Jag svarar då KLART OCH TYDLIGT:" UNDER!"
Dorion klipper.
Johnny säger nu: "Fanny, sa du under eller över ögonbrynen?"
Jag svarar: " haha, kul.. UNDER såklart!
Dorion: "Vaaaa, saaaa du???"
eeeehhh!! Panik! Jag har en lugg som är typ två cm lång.
Dorion trycker ner den så gott det går.
Isa och Johnny ligger nu på golvet och gråter av skratt. Jag gråter typ också (Inte av skratt)
Dorion tar nu och klipper en till lugg över den andra luggen. Värsta tjocka luggen kan jag lova.
Haha det är kul nu i efterhand i alla fall.
Tuffy och jag back in the days (Innan luggen)


2 kommentarer:

Isa sa...

hahahaha! Jag döööör! alltså, det var så roligt. Ibland längtar jag tillbaks så mycket till den tiden. Åh! jag vill oxå ha date med dig och Johnny...

Fanny sa...

hahahahha jag vet!!!
Ja vi måste ha en riktig dejt snart! Vi måste!