måndag 8 mars 2010

Men vilken röra


Idag gick jag och fyllde på mitt SL-kort (Pendelkort,månadskort)
Gick till min buss och åkte till jobbet.
Åkte hem från jobbet, då står det: Giltig till 9 mars.. eeeehhh you say what???!!!
Får åka till SL-center:
"Kompis, du har överlappat denna kort va"...
Jaha. Kan inte maskinen säga det till mig då? att jag fortfarande har dagar kvar på mitt kort.
Nä tydligen inte.
Så då fick jag göra en reklamation med hundra underskrifter och diverse blanketter.
Så nu hoppas jag verkligen att det fungerar på onsdag. För det har jag betalat 690 spänn för att det ska.
Och när jag senare ska steka min mat på min lilla spishäll, då börjar den brinna en stund.
Då märkte jag att jag har faktiskt ingen brandvarnare...
Är det liksom inte lag på att alla lägenheter ska vara utrustade med det?

Förresten har jag nu så ont i mina bihålor, att jag tror att jag inte kommer att kunna le imorgon.
Då kommer jag ju se ut så här:



1 kommentar:

Anonym sa...

Lag och lag Fanny... Man kan väl uttrycka det som såhär: "Personligt ansvar för både lägenhetsinnehavaren OCH hyresvärden".

Kortfattat:

Du brinner inne, hyresvärden måste måla om!
(det kommer en brandvarnare i försenad födelsedagspresent vid hemkomst till Sverige)

Kram

Bissen-Brandman