lördag 20 mars 2010

Tankar i Stockholmsnatten...

På väg hem.
Fylla överallt.
Fick säga åt en kille i unga år att ställa sig längre in på perongen, eftersom han vinglade så mycket.
Verkar vara dom i 18-årsåldern som är mest packade.
Eller i alla fall 18-20 årsåldern.
Min bror är 20 och befinner sig i Australien..
Orolig? Ibland.
Annan bror 16 år. Också där ibland orolig.
Om 10 år är min syster 18..
Om jag kommer vara orolig vissa nätter? Antagligen.
Om 12 år är lillebror W 18. Samma sak där...
Det värsta är väl att de som är mest berusade och knappt kan stå är helt ensamma.
Vem tar hand om dem i natten? Varför blir de så fulla så de knappt kan stå?
Jag räknar med att vara orolig i ca 17 år framöver för mina syskon. Sen kanske man har egna barn att oroa sig över...


Alkohol, en kul grej verkligen?

/ bekymrad storasyster till fyra...




Inga kommentarer: