onsdag 28 april 2010

Klänningar

Det är fint med klänningar. Jätte!
Särskilt balklänningar. Och aftonklänningar. Jag ska på ett bröllop på ett slott i sommar. Så då hade jag tänkt ha min studentbalklänning. Tji fick jag.
Jag kunde inte stänga den. Den måste ha dragit ihop sig i överdraget den hänger i.
Konversationen med min bror när jag provar den:
Fanny: " Hugo, sover du??" * KNACK KNACK *
Hugo: " men nääää"
Fanny: " Bra, för det är nåt fel på dragkedjan här bak, du får hjälpa mig!"
Hugo: " Men Fanny, provar du en balklänning klockan elva på kvällen?"
Fanny: " Ja det gör jag. Det ser du väl"
Hugo: " men du ,det gåååååår inte att dra upp den"
Fanny: " Men är det jag eller dragkedjan?"
Hugo: " eeeh, det är nog dragkedjan"
Fanny: " tur"
Går ut till mamma som somnat på soffan...
Fanny:" mamma vakna! Det är något fel med dragkedjan!!!"
Mamma:" men Fanny, provar du balklänningen nu?"
Fanny: " jajamen!"
Går till soffan
Mamma:" nä Fanny jag tänker inte ens försöka, man ser ju att det inte går, den är för liten"

Gud va taskigt, att den krympt i garderoben.


- Posted using BlogPress from my iPhone

3 kommentarer:

Hanaw sa...

Fy fan vilken dålig kvalitet det var på din uppsydda klänning!

Hanaw sa...

TVÅ GÅNGER!

Sus sa...

Jävla fuktskador.
Usch.
Så där är det för mig varje år när sommarkläderna ska fram.
Allt har krympt.

Usch.