fredag 22 oktober 2010

Min dag!

Torsdag.

Alarmet piper... Jag är trött och har väääääääääldigt ont i halsen.Snozar tio minuter.


Sen går jag upp och kokar ägg:



När jag sedan får mascara i håret blir jag lite sur:

Sen väntade jag på bussen:

Och jag åker gratis buss med mitt studentID vilket är superbra:

Sen går jag av bussen och börjar gå till skolan:
Som massa andra....

Sedan kommer jag till skolgården:

Och till teaterbyggnaden:




Kommer in i min sal med min yogamatta som vi använder på voice development:
Rozi på sin rosa matta...
Prick 10.21 denna lektion när alla sitter med sina blindfolds och rabblar monologer säger läraren att nu ska vi öva för jordbävning.
Vi svenskar tänkte oj vadå va är det jordbävning nu?
Nä det var en övning. Som tur va.
Vi får rulla ihop oss och sen får alla sätta på sig skorna och gå ut.

Sen är man hungrig på lunch:
Sallad...

Dagens lunchgäng:
Det är min väska som ligger där i mitten. Klart jag har en rosa yogamatta...

Sen tar jag Ina under armen och åker till PAC:




På PAC har jag mitt midterm performance i sång. Det går rätt bra med tanke på min onda hals.
Sen åker jag tiilbaka till main campus för att gå till Counselinghuset:
Jag får nämligen fortfarande sjukhusräkningar. Teresia som jobbar på International counseling center hjälper mig.
I like her!

Sen är det dags för Counseling och jag glömmer ta kort.
Jag går mot bussen för att åka hem, jag ser hur den precis går innan jag är framme på busshållplatsen:

Sen kommer en ny buss och jag
lyssnar på John Mayer:

Träffar världens bästa Ebba på bussen och när jag går av försöker jag ta kort på Ebba i bussen. Man bussen åker så snabbt:

Sen går jag hem:

Och börjar laga mat:

Och tittar vädret och inser att jag måste ha fel westwood inlagt:

Nu sitter jag och pluggar låtar:

Ja det var den dagen det!

2 kommentarer:

Lisa sa...

Kul! Fler sådana bloggdagar.

Kia sa...

Ååå, vilket bra blogginlägg! Kram Nan!