fredag 1 oktober 2010

När paniken över att jag försov mig förvandlades till glädje

Att försova mig är inte min grej alls.
Och jag tror faktiskt jag kan räkna på en hand hur många gånger jag gjort det under mitt vuxna liv.
Alltså är det ytterst få gånger detta hänt.
Idag hände det.
Jag hade ställt klockan på 07.15 för att gå hemifrån 08.15.
Jag vaknade till och tittade på klockan : 08.42 (!!!!!) Panik. Det var liksom någon slags performancedag på voiceklassen.
Jag kastar mig upp ur sängen.
Ut till Skalman som precis ska gå till skolan.
Lånar hennes telefon (mina pengar på mobilen var slut) , ringer läraren och försöker undertiden komma på någon jättefinurlig ursäkt till varför jag kommer vara sen. Läraren svarar.
Jag säger " Eh hello! (tänker fortfarande på vad jag ska ha för ursäkt för att jag kommer bli sen) , this is Fanny from your voiceclass and I will be late , eeeehhh, for class today, eeeh bacause...."
Blir avbruten.
Läraren :" Did you got my email?"
Jag: "Eh, no?"
Läraren : "I´m sick today"

HAHA! Snacka om tur för mig.
Då gick jag tillbaka till sängen och skypade med Hanaw.
Då var jag nöjd. Jag menar om jag inte försovit mig hade jag ju åkt dit och upptäckt detta i skolan. Jag hade inte läst något mail inte.
Sedan hade jag fått suttit i skolan i nästan fyra timmar och väntat på min nästa lektion.
It was meant to be!

1 kommentar:

Anni sa...

Fanni! Du är bäst! Till och med när du försover dig!