lördag 27 november 2010

Drama på Midvale


Jag och Linda kommer hem efter att ha varit på bio. ( Burlesque med Cher och Aguilera)
Går upp för trappan och märker att det inte finns någon entrédörr kvar.
Bara extremt mycket krossat glas.
Shit pommes frites, tänker vi.
Jag ringer Dmitri.
Vi går under tiden in garagevägen så vi slipper traska
runt i glaset.
När vi kommer upp från garaget står Dmitri där mitt i glassplittret.
" what happend?"
Sen går vi alla in på Dmitris kontor och kollar i en timme igenom övervakningskamerornas filmer.
Gud va spännande att vara detektiv!
Vi fann den skyldige!
En man i huset som glömt nyckeln och försökt rycka upp dörren.
Han visste inte att han fanns på film om jag säger så.
Nu ska han betala ganska dyrt.
I alla fall är jag himla glad att vi har övervakningskameror och att vi har Dmitri i huset.
Det känns liksom tryggt!
Nu ska jag sova!
Puss hej

- Posted using BlogPress from my iPhone


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: