torsdag 10 december 2009

Josefine



En av mina bästa vänner,Josse, fyller 24 år idag. Just nu är hon i Malaysia och lever livet men på tisdag kommer hon hem till lilla Gävle, så vid jul ska jag krama henne mycket.
Jag och Josse började skolan tillsammans som sjuåringar, men det var väl inte förrän i 6an som vi boundade helt. Vilka äventyr vi upplevt. Vad mycket vi skrattat,gråtit och bråkat. Till hennes föräldrahem kan man alltid komma och känna sig hemma. Med eller utan Josse.
Min första charterresa på egen hand upplevde jag med Jösen (Hon kallas så också)
Vi drog till Turkiet och Marmaris. Det var äventyrens vecka det... Särskilt när man var 18 och 19 år och just tagit studenten.
Vad som är så bra med Josefine Söderblom:

*Hon är en av världens bästa människor
*Hon är en av dom jag tycker om att gråta ut hos
*Hon är en väldigt hjärtlig och omtänksam person
*Hon är sjukt rolig
*Jag vet att hon alltid finns där, vart på jorden hon än befinner sig
*Hon älskar mig
*Hon lagar både god kycklinggryta och kladdkaka
*Plus mycket mer jag inte hinner skriva nu
Sen kan jag tillägga att om man ska bort nånstans och hon ska sminka sig innan så kan du räkna med att komma cirka en och en halv timme sent. Och ibland är hon ganska disträ :) Men det gör liksom inget för hon är bäst i alla fall!
Puss Jösa på din dag!
Vi saknar dig och älskar dig och jag antar att vi firar din dag på juldagen eller så?

Hanaw,Cicci och Jonna hälsar också!

1 kommentar:

Anonym sa...

Saknar ord... skratt o gråt när jag läser.
//extramamma