torsdag 21 januari 2010

Herregud vilket konstigt samtal

Fick just erbjudan om ett första handskontrakt precis. Skitkonstigt var alltihop.
Det ringde. Jag sitter på jobbet.

Hej! Vi har en lägenhet till dig i Hässelby Strand.
Vill du ha den?

Jag:
Eh, oj! Men jag bor i en annan lägenhet nu med uppsägningstid.

Hon i telefonen:
Ja, men då kan du lämna in den lägenheten bara (Samma bostadsföretag)

Jag var tvungen att bestämma mig i samma sekund. Så jag sa nej.
Jag blev helt paff. Jag vill bo kvar där jag bor nu. Jag älskar min skokartong.
Hade ett liiitet hopp om att få kunna ta över den. Men hon i telefonen sa att världen är grym och att man inte kan lita på någon. Så dom törs inte lämna första handskontraktet till en som är andrahandsgäst.
Nu fattar jag inget. Skulle jag tagit lägenheten?
Men nu är det försent.
Frågade om nummer till henne. Men det kunde jag inte få.
Nu blev jag förvirrad.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hette hon Anna Anka, det är en snorkig jävel har jag hört...
/ Jennie

Anonym sa...

Välden ÄR grym!
Men Nanny är grymmare!
Jajamensan, så är det.
Man kan ju alltid fråga sin dotter
Kia (som inte kan lämna avsändaradress när hon kommenterar på din blogg - det kommer upp hemska röda rader och varningssymboler, tror de att jag är ngt virus?)