måndag 25 januari 2010

This with fixing Visa

Denna gång menar jag inte VISA-kort utan visum.
Jag håller på att hjälpa mina kära vänner Bissen & Jennie med att fixa visum till deras långresa till Thailand. Eftersom dom bor ganska långt från Stockholm så skulle jag idag gå dit med deras pass och liksom vara deras ombud.
Kommer till ambassaden.
Känns som att komma till en hotellreception på Khao San Road i Bangkok.
Långsamt. Går jättelångsamt.
Hon börjar med Bissens pass och säger
- Det häla passet funkal inte. Tlasigt. Det är tlasigt.
Okej, jag ser att det lossnat ca 2 cm i ett hörn. Spela roll tandtroll.
Tydligen gör det det.
Nu blir det en hel procedur för stackars Bissen som måste fixa nytt pass. Skicka till mig, o.s.v,o.s.v.
Så vart jag vill komma med detta är:
Du kan aldrig få ett visum i ett pass som är något använt. Vilket betyder att det är lika bra att inte använda det alls. Man får helt enkelt sluta resa. Kul!
Khap Khun ka!

1 kommentar:

Familjen Winroth sa...

Tack dö... Känns peppande inför resan detta =).
Kan ju bara bli kaos.

Kram