tisdag 19 januari 2010

Liten och trött


Varför kan jag inte sova? Vrider och vänder... Har gjort det ett par timmar nu.
Ont i halsen. Beror väl på min sömnbrist som drabbat mig. Går aldrig över.
Hundra saker i huvudet.
Jisses! Man borde kunna stänga
av tänkandet...i alla fall vid sovdags.
Gudars vad jag kan tänka mycket.... Ibland önskar jag att någon skulle kunna tänka åt en.
" När man är liten och trött, då behöver man nån som stoppar om en och kramas lite grann. För ibland är man rädd,det känns ensamt och då är det skönt att få hålla nån i hand.
Och även om man blir stor och så väldigt klok, så kan det hända att allting går på tok.
Och fast man vet bäst som vuxna alltid gör, så är man ängslig när ingen ser och hör."
Fin liten visa.
Kan nån komma hit och sjunga den för mig? Gärna mamma eller pappa.






1 kommentar:

Inger Söderblom extris sa...

Känner igen mig må du tro.. fast jag är lastgammal jämfört med dig.. Tänk om vi hade en offknapp och sen bara sova skönt..
Det vore nåt det.!
kram Fannygumman!