lördag 11 december 2010

Min fina gårdag!

Ja , alltså igår hade jag en av de bästa kvällarna sen jag kom till LA.
Kvällen började med tacos tillsammans med Frida och Ina.. Jättemyyyys. Mina små gulltjejer!
Sedan hämtade Ebba och Claudia upp mig och vi åkte till Cabo, och där väntade en stooooor svensk liga!
Karaoke var det också. Och jag sjöng en hel del. SUPERTREVLIGT hade vi.
Sedan drog vi vidare till en annan pub som också hade karaokekväll.
Jag var ju inne i "sångmood" och stod väl där och lallade innan jag gick in.
Efter en stund gick jag ut en sväng igen. Och hör då en man som säger :
"Oh, girl you can sing"
Tack säger jag och vi börjar prata lite.
Det visar sig att denna man, John och hans kompis Greg är hemlösa.
Jag frågar om dom vill att jag ska sjunga en sång för dom.
Det vill dom.
Sedan sitter vi och pratar i nästan två timmar utanför puben. Vilka otroligt trevliga och varma människor.
Jag känner att det här är nog det mest givande samtal jag haft sedan jag kom hit.
Jag lägger in en liten fin " Did you eat guys? "
Det hade dom. Jag hade gärna bjudit dom på mat.
Livet är orättvist. Jag åkte hem till min stora varma säng och där sitter dom i ett blåsigt Santa Monica hela natten lång.
Ändå har de hopp om livet och delar med sig av sina livserfarenheter.
Ger mig adresser till bra hemsidor på nätet där man kan hitta bra sånger och sånt.
När hela mitt gäng kommer ut från puben och det är dags att åka hem , ger jag dom en varsin kram.
Då säger Greg:
"speaking to you was the best thing that happend to me this year"
Fint.


1 kommentar:

Sus sa...

Helt underbart.
Du är fin du Fanny =)