lördag 29 augusti 2009

Den snabba Gävlevisiten

Ja, hastigt och lustigt åkte jag i går eftermiddag till Gävle. Familjen skulle inte komma förrän lördag och Jonna skulle ändå ta bilen hemåt till Gävlet.
Nu är jag på väg till Stockholm igen.
Alltså jag måste bara få sammanfatta kvällen igår, ja, jag tror det hade varit en ännu knäppare historia om jag gjort det direkt när jag kom hem från Heartbreak men vem orkade det efter detta:

Kom hem och hann hämta min systeryster på fritids. Sen hann jag äta lite grann innan jag for hem och överraskade Hanaw och Cicci hemma hos Jonnas föräldrar... Där hade vi massa mys med snittar och vin och sen tog vi en taxi i spöregnet till Heartbreak.
Väl framme kommer jag och Jonna på att vi har inga kontanter. (Varför kan inte Gävles krogar göra som de flesta i Stockholm, och ta kort i entrén.???) Vi går i regnet till bankomaten. Kön är typ 1 kilmeter lång och herreguuuud vad alla brölar. "mä gu lå va lång kö dä ä lå" och "men hallå lå va ska ni lå?" Väl framme på Heartan dansar vi MYCKET!
Jag träffar min första "riktiga" (kan man kalla det riktiga??) kärlek. Min nian-kärlek. Det var roligt jag har nog inte sett honom på kanske fyra år.
Sen träffar vi JÄTTEMYCKET folk hela tiden.
Sen tänker Fanny (ja alltså varför jag skriver om mig själv i tredje person vet jag ej??) att nu ska hon gå hem lite tidigare eftersom hon ska upp så tidigt på lördagsmorgonen.
Fanny vinkar av sina vänner och springer till bussen. Springer så fort så jag tittar inte direkt på numret på bussen. Jag är ju säker på att det är 12:an...
Sätter mig där i godan ro och är så nöjd att jag kommer hem i tid.
Hm. Varför åker bussen så långt?
Hm. Oj nu är vi i skogen.. ÅÅÅÅÅÅ NEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ!
Fel buss.Jag kommer till Hille. Det tar en halvtimme.
Sedan står bussen still i Hille en halvtimme. Jag är tillbaka på stan typ 1 timme och en kvart senare. Back on my first position liksom. Dom har ändrat ALLA busshållplatset. Så bussarna har liksom bytt plats med varandra. HUR SKA MAN VETA DET???
Nu tar jag rätt buss. Nu kanske ni undrar varför jag inte hoppade av. Men vad skulle jag göra då mitt i ödemarken?? Nä precis.
Så alltså tar min busstur ca en och en halvtimme. Jag hade kunnat gå hem på en kvart.

Idag är jag mycket trött då en annan gammal kärlek kom klockan åtta på morgonen och skulle hämta en J:A bredbandsdosa.

Men jag hade kul igår skitkul.
Jag älskar mina kompisar!

Puss och hej er trötta tjej som nu laddar för 50 årsfest

1 kommentar:

kusinis sa...

hahaha..jag hade gjort att för att få se dig på den där bussen...sååå kul!

ses snart?!