måndag 10 augusti 2009

Promenad till Blåkulla

ja, jag skulle ju handla lite.... och det är liksom ingen affär som ligger så jättenära mitt hus (tror jag i alla fall... ) och då tänkte jag att jag kanske skulle gå på upptäcksfärd i mitt neighbourhood..Sagt och gjort började jag gå mot de blåa husen som kallas för Blåkulla. Det var lite konstigt. Det var liksom som att komma till en annan värld. Ja, det såg annorlunda ut. Det fanns ett centrum,med en människa i. Jättekonstigt var det. Men mitt bland alla blå hus hittade jag Hemköp. Hemköp såg ut som en liten spansk affär eller nåt.... Många hyllor var liksom tomma...
Men i alla fall så hittade jag detta:
*Vattenmelon
*Ramlösa
*Lättdryck
*Mjölk
*Kyckling
*Cashewnötter
För detta fick jag betala 93 kr. Det tyckte jag liksom var ganska billigt. Jag gillar billigt så det var ju bra! Men jag går inte dit när det blir mörkt. Nä, för då är nog den där enda personen som fanns i centrum inte kvar och då blir jag ju den enda.
På väg hem fick jag värsta lyckokänslan och hoppade lite hoppsasteg med mina hemköpskassar.


Idag var min första jobbdag. Det kändes bra fast det var den första dagen efter en underbar ledighet.
Jag tror det beror på att jag trivs med dom jag jobbar med. För det gör jag verkligen!!!
Så nu är jag igång och det känns bra!
Nu ska jag äta vattenmelon och dricka lättdryck med bubbelvatten. Min älskade vän Sara gjorde nämligen det när jag var hemma hos henne, i hennes och Mickes nya fina bostad i lördags.
Ja fast hon hade ju sodastreamer.

Puss och hej er upptäckartjej

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag bara älskar o läsa din blogg hjärtat!!

kram extramamma Inger

Kia sa...

Nämen guuuud Nanny! Jag har helt missat att läsa allas bloggar. Och nu är det fredag. Och hur ska jag klara hela helgen utan dig nudå? Men akta dig, nästa vecka..... Då ska råttorna dansa på borden minsann (och nu har vi så många att dansa på oxå)