fredag 1 maj 2009

Underbar kväll...

Hemkommen... Ja resten drog ut men jag vårdar min förkylning och ligger i min säng nu.. skönt!
Otroligt lyckad kväll hemms hos Lisa... Jag återkommer med bilder..

När jag skulle ta tunnelbanan till Medis för att möta Anni gick jag ju ner på min station Östermalms torg, och då står det alltid en man och säljer "Situation Stockholm" Denna man ser man ofta sittandes eller ståendes där innanför portarna när man går till och från jobbet.. Alltid med ett tappert försök att sälja dessa tidningar.. Varje gång tänker jag att nästa gång ska jag ha lösa pengar så att jag kan köpa en tidning av honom.. Nästa gång har blivit ännu nästa gång .. Men idag tänkte jag, nej va F-N det blir aldrig nästa gång.. Så jag traskade till pressbyrån köpte ett tuggummi för sakens skull och tog ut några sedlar extra.
Sen gick jag tillbaka till mannen i fiskarhatt (ja, han har alltid det, och han ser väldigt snäll ut)
och köper ett exemplar. Han berättar för mig att korsordet inte stämmer som är i tidningen.
Sen gick jag därifrån med min tidning. Och det kändes så bra! Så himla enkelt att göra!
Jag ska köpa alla nummer! Gör det ni med! Den som säljer får 50 % av tidningens kostnad.
Jag kände mig glad sen! 

Jag har alltså haft en fin valborgsmässoafton. ibland kommer det över mig hur lyckligt lottad jag är....För det är jag. Jag ligger här och känner att mitt liv är så fint. Här i Stockholm.. vem kunde ana det för ett år sen?? 

just ja, jag höll på att glömma.. i dag träffade jag min gamla manager,Jeppe, oj oj j vad kul!! vi bestämde att vi skulle ha Trybe-träff.. sååå kul!


Nu ska jag sova och drömma fina rosa drömmar!
Tack och hej leverpastej!
                   

Gammal men glad bild:






1 kommentar:

hanaw sa...

älskar dig min finaste vän!!!!!!